Folkmatic

Indledning hvorfor valgte jeg Folkmatic – kritisk tilgang, ikke bare følge kundens brief blindt, UX fokus forener strategi, konceptudvikling med brugeren i centrum. Det var ligeledes super vigtigt for mig at arbejde på rigtige kunder og projekter og ikke bare pseudo opgaver eller interne alibiopgaver. Det gjorde hverdagen lidt mere uforudsigelig og i flere tilfælde blev et projekt pludseligt lagt på is eller en vigtig opgave kom ind fra siden. Det matcher måske ikke altid ens læringsmål, men man kan nok ikke både blæse og have mel i munden.

For mig var det vigtigt at løse reelle opgaver og være en del af hverdagen på et bureau, også selvom det feks betød at jeg i mindre grad arbejdede med personaer end jeg oprindeligt havde troet da vi opstillede læringsmål.

For mig var essensen af mine læringsmål: at arbejde grundigt med UX design og siden at blive bedre til at sætte en visuel retning for et projekt baseret på det grundige UX design. Det var min rettesnor undervejs i mit praktikforløb.

startede allerede i november med at besøge Folkmatic et par gange

forståelse for arbejdsgange og programmer

købte Sketch og nogle tutorials

involverede Idil i 3. semester opgaven og traf et bevidst valg om at arbejde med Sketch

Indledningsvis var jeg overrasket over at det foretrukne program på kontoret var Keynote. Keynote blev brugt til interne præsentationer, folk skitserede ideer, skrev keynote rapporter og lavede kundeoplæg. Hvis man ikke vandt en ordre ville opgaven måske aldrig have forladt Keynote.

indledende problemer med størrelsen på virksomhed

Processen hos FM.

Det uforudsigelige element

Min kamp for at holde kursen.

Kunne godt skabe lidt gnidninger, men nødvendigt at justere en gang imellem.

FC’s bedømmelse af min indsats var meget positiv – klart den bedst forberedte af samtlige 20 praktikanter de har haft.

Læringsmål:

Research og konceptudvikling med kolleger og i workshops

Opstille informationsarkitektur, personaer og kortlægge user flows

Opstille skitser og wireframes til UX formål

Desuden skulle mit praktikforløb også gerne:

Styrke mine evner inden for UI design, så jeg bedre er i stand til at etablere en klar visuel retning.

Give mig en forståelse for forholdet mellem bureau og kunde og gøre mig i stand til at deltage i kundemøder.

Give mig erfaring i at præsentere projekter, ideer eller research

What I will be doing during my internship:

Researching visual references for current challenges

Developing concepts across the team

Detailing user profiles to build personas

Mapping information architecture, user profiling and user flow

Sketching and wireframing for UX purposes

Graphic design production

 

Criteria for it being a successful internship:

Significant contribution to our active projects (client, newbiz, internal)

Seamlessly taking part in teams and the company as a whole

Proactively making suggestion that can help the agency grow

Leaving a positive impression towards the clients

 

What Frederik Cordes expects of me when I have completed my internship:

Understand key mechanisms of a successful digital project

Further developed toolbox for UX and UI

Increased skills in establishing a strong visual direction and UI production

Have a fundamental understanding of the agency-client relationship

Become a natural team player among strategists, creatives and techies

Ability to confidently take part in client meeting

Heightened presentation skills

Userflow ændre abonnement?